Kundesenter


Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.

Retur og reklamasjon

 

Hvordan returnerer/reklamerer jeg på en vare?

Det er lov å ombestemme seg. Ønsker du å returnere en vare, logger du deg inn i kundesenteret, velger varen du ønsker å returnere og legger inn årsak, for eksempel reklamasjon, bytte av størrelse, eller heving av kjøp. Du skal da innen en til to virkedager få tilbakemelding fra oss på om vi godkjenner returen sammen med et returnummer du merker pakken med. Når vi har mottatt varen er det opptil 2 uker behandlingstid.  Varer som blir sendt i oppkrav til oss, vil ikke bli hentet.

 

Vi krediterer returen din når vi har mottatt og godkjent den hos returavdelingen vår, så i mellomtiden kan du bestille ny vare i nettbutikken vår! Så slipper du å vente.

 

Vi skjønner at det kan være vanskelig å finne riktig størrelse på varer du bestiller på nett. Vi sender derfor nytt produkt fraktfritt på ett bytte, om størrelsen ikke passer (du må selv koste retur av varen til oss). Vi ber deg legge merke til at truser ikke kan byttes eller returneres på grunn av hygieniske årsaker.


Hvilke rettigheter har jeg som kunde om jeg ønsker å returnere en vare?

I henhold til angrerettloven av 21.des. Nr.105 2000, har du rett til å heve kjøpet uten å oppgi noen grunn, innen 14 dager etter kjøpet. Dette forutsetter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt iht angrerettloven, og varen og angrerettskjema er mottatt (dette blir automatisk generert og sendt ut på e-post). Dersom selgeren ikke oppfyller sin opplysningsplikt, eksempelvis unnlater å overlevere det obligatoriske angrefristskjemaet senest ved levering av varen, utvides fristen til tre måneder.

 

Du må gi melding til oss dersom angreretten benyttes. Dersom du vil benytte deg av angreretten, må varen være ubrukt og i original stand og i orginal emballasje, som må væra uskadet og ikke teipet. Bruk en eske eller en pose utenpå orginalembalansjen. 

 

Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ingen formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Vi anbefaler bruk av returfunksjonen i kundesenteret her.

 

Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter selgeren å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, om den bestilte varen ikke var tilgjengelig.

 

Hvilke rettigheter har jeg som kunde om jeg mener produktet har feil eller mangler (reklamasjon)?

Hvis det oppdages en feil eller mangel, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere en to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren overtok tingen.

 

Dersom tingen, eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

 

En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok risikoen for tingen (normalt ved leveringstidspunktet), skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.

 

Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen meldes inn under retur i kundesenteret på websiden vår.

 

Dersom det foreligger en mangel ved tingen, og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene, kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende krav:

- Holde kjøpesummen tilbake.

- Under visse forutsettinger velge mellom retting og omlevering.

- Kreve heving dersom mangelen ikke er uvesentlig.

- Kreve erstatning.

 

Dersom vår retting eller omlevering vil medfører at forbrukeren i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke tingen, har forbrukeren under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme vare.